de Carlo Goldoni, regia Peter Kerek
Pavel Bartoș – Trufaldino
Alina Berzunțeanu / Anda Saltelechi – Smeraldina
Elvira Deatcu / Crina Mureșan – Florindo
Diana Gheorghian – Chelnerul
Dorina Lazăr – Brighela
Nicoleta Lefter – Silvio
Rodica Mandache – Pantalone
Ruxandra Maniu / Anda Saltelechi – Clarice
Irina Mazanitis – Doctorul
Paula Niculiță – Beatrice
Regia Peter Kerek
Scenografia Iuliana Vîlsan
Traducerea Polixenia Karambi
Muzică Vivi Stoleriu
Light Design Daniel Klinger
Durata spectacolului: 1h 50′
Fotografii de Adrian Bulboacă
Scrisă de Carlo Goldoni cu titlul original Il servitore di due padroni piesa a avut prima reprezentație în anul 1746 la Teatro San Samuele din Veneția. Într-o viziune fantezistă,în voia căreia se lasă personaje ca Pantalone, Brighela, Doctorul, Clarice, Silvio, Beatrice, Florindo sau Smeraldina, spectacolul propus de regizorul Peter Kerek este o meditație pe tema iubirii.
“Piesa lui Goldoni se află cu siguranță în topul celor mai bune comedii care s-au scris vreodată. Când am recitit piesa m-a trimis direct la comediile shakespeariene, în mod special la A 12-a Noapte, cea mai „aerodinamică”, cea mai agilă, cea mai italiană dintre ele. Da, atributele sunt împrumutate din lumea automobilistică pentru că piesa Slugă la Doi Stăpâni se lasă cel mai bine comparată cu o mașină de viteză, sport, cu linii elegante, seducătoare, ce întruchipează în egală măsură elemente masculine cu elemente feminine. Natura acestui text este una hibridă, androgină. Dacă te uiți la ea puțin mai dintr-o parte pare foarte masculină, dacă schimbi unghiul ai putea să juri că e o poveste spusă dintr-o perspectivă cât se poate de feminină. Oricum ai privi-o este o comedie care te aruncă într-o vâltoare a plăcerilor. Personajele fug, înoată, după plăceri culinare, erotice, caută întâlnirea cu pericolul, vor să pună stâpânire pe bani, viață și moarte. Însă surpriza adevarată abia urmează, piesa mai are ceva, ceva foarte neobișnuit pentru o comedie, și anume misterul. Această combinație atât de rar întâlnită între două genuri extrem de contradictorii m-a făcut să mă întreb cum pot fi ele „logodite” într-un singur spectacol.”
Peter Kerek
Extrase de presă
Peter Kerek nu evadează din registrul comic dar foloseşte o reţetă foarte personală, mizează pe alt tip de teatralitate care se reflectă în efecte, în plasticitate, cromatică şi într-o tonalitate variată. Din acest punct de vedere, Iuliana Vîlsan (scenografie) şi Daniel Klinger (light design) construiesc un univers bogat, rafinat, eficient. Fiecare costum e o operă de artă, fiecare opţiune de ecleraj anunţă un mini-show.
Răzvana Niță – razvananita.wordpress.com