Avem plăcerea să vă informăm că Teatrul Odeon este invitat în perioada 24 – 26 iunie 2013 la ATELIERUL EUROPEAN DE TEATRU de la Ruse (Bulgaria), cu spectacolul Ascensiunea lui Arturo Ui poate fi oprită de Bertolt Brecht, în regia lui Dragoş Galgoţiu.
O primă ediţie a acestui Atelier, organizat de Teatrul “Sava Ognyanov” a avut loc anul trecut, când Teatrul Odeon a participat cu spectacolul Pyramus&Thisbe 4 You. Atunci s-au pus bazele unui program internaţional comun care implică teatre din Ruse, Sofia, Bucureşti, Giurgiu şi Ulm (Germania).
Anul acesta colaborarea a continuat cu organizarea la Bucureşti a programului odeon.art 7 – Zilele Culturii Bulgare în cadrul căruia au fost prezentate producţii ale teatrelor din Sofia (Intrigă şi iubire, Teatrul Sofia) şi Ruse (Medeea, Teatrul “Sava Ognyanov”).
Spectacolul Ascensiunea lui Arturo Ui poate fi oprită, aflat la primul turneu internaţional, este programat marţi, 25 iunie, de la ora 19.00, alături de spectacolele: Medeea – Mama mea (Atelierul de Teatru Sfumato, Sofia), Ţara unde îngerii vin degeaba (Teatrul Masca, Bucureşti), Medeea (Teatrul Sava Ognyanov, Ruse). Ediţia din acest an a Atelierului European va cuprinde şi o întâlnire a directorilor de teatru din Ruse, Giurgiu, Bucureşti, Sofia, Ulm (Germania), reprezentanţi ai Ministerului Culturii şi ai Prefecturii şi Primăriei din Ruse și București.
ASCENSIUNEA LUI ARTURO UI POATE FI OPRITĂ
de Bertolt Brecht
regia: Dragoş Galgoţiu
decorul: Andrei Both
costumele: Doina Levintza
coregrafia: Răzvan Mazilu
cu: Ionel Mihăilescu, Dorina Lazăr, Vitalie Bantaş, Mircea Constantinescu, Mugur Arvunescu, Marian Ghenea, Laurenţiu Lazăr, Gabriel Pintilei, Mihai Smarandache, Istvan Teglas, Cătălina Mustaţă, Mircea N. Creţu, Ioana Anastasia Anton, Marian Lepădatu, Ionuţ Kivu, Ana Maria Moldovan, Ioana Marchidan, Judith State
„Ascensiunea lui Arturo Ui este nu numai un fascinant spectacol de teatru, unul din cele mai speciale experimente artistice din Bucureşti în această stagiune, ci şi un tulburător punct de vedere asupra rolului social, antropologic al teatrului în spaţiul cotidian. Cât despre protagonist, spectacolul se constituie într-un incontestabil moment de glorie pentru Ionel Mihăilescu. Adevărat catalizator, acest actor care dovedeşte, iată, resurse neexploatate până acum ca pregnantă personalitate artistică, reuşeşte aici o partitură de anvergură, un tur de forţă rod al unui studiu riguros.”