Teatrul Odeon are plăcerea să anunţe proiectul
Chişinău şi Bucureşti la Teatrul Odeon
care va avea loc în perioada 1-5 octombrie 2014
de la ora 19.00, la Sala Majestic
Program:
1 octombrie
Concert de acordeon prezentat de Concertino Band (Republica Moldova)
2 octombrie
Producţia Teatrului Odeon
Natură moartă cu un nepot obez de Ion Sapdaru (Republica Moldova), regia Eugen Făt
3 octombrie
Nesomn – spectacol de dans contemporan, coregrafia Arcadie Rusu (Republica Moldova)
4 octombrie
Producţia Teatrului „Eugène Ionesco” din Chişinău
Iosif şi amanta sa de Val Butnaru, regia Petru Vutcărău
5 octombrie
Producţia Teatrului „Eugène Ionesco” din Chişinău
Oscar şi Tanti Roz de Eric Emmanuel Schmitt, regia Petru Vutcărău
Preţul biletelor: 21,20 lei şi 12,72 lei
CONCERTINO Band este un ansamblu de interpreţi, al cărui scop este acela de a promova acordeonul ca instrument complex, adecvat mai multor stiluri muzicale. Prima întâlnire au avut-o în 2003 şi de atunci colaborarea neîntreruptă de mai bine de 10 ani le-a adus numeroase succese.
CONCERTINO Band și-a adjudecat Premiul I în 2006 la Castelfidardo. De-a lungul timpului formația a cîștigat 18 Premii I, prin participarea la numeroase festivaluri din lumea întreagă (Canada, Coreea de Nord, Italia, Rusia, Austria, Cehia, etc).
Au avut onoarea să colaboreze cu doi maeştri ai acordeonului: Frank Marocco şi Richard Galliano.
Concertele susținute de CONCERTINO Band sunt unice prin spectaculozitatea lor. Ele diferă unul de celălalt prin energia și creativitatea membrilor formației.
Interpreţi: Eugeniu Negruţă, Vitalie Negruţă, Eduard Zănoagă, Eugen Ursu, Vladimir Leca, Mihail Grosu, Cătălin Hioară, Matei Dumitru, Serghei Paramonov, Igor Stahi.
În program muzică de jazz, clasică, rock, tango, folk, compusă de: Ronan Padraig Hardiman, Ronny Fugmann, Alan Moffett, Antonio Vivaldi, Igor Iachimciuc, Astor Piazzolla, Richard Galliano
Piesa În Container a fost scrisă de dramaturgul basarabean Constantin Cheianu în 2007. Este inspirată din fapte reale şi a fost produsă la Teatrul Odeon în 2009, în regia lui Cristian Ban.
Cu: Mihai Smarandache, Marius Damian, Dimitrii Bogomaz, Gabriel Pintilei, Relu Poalelungi, Irina Mazanitis.
Durata: 1h30′
“Actorii Odeonului realizează o adevărată operă de artă din accentul neaoş moldovenesc, replicile devin savuroase, aproape exotice pentru spectatorul bucureştean. Formulele de adresare tipice peste Prut, necunoscute dincoace, de genul “zemlia” (lb.rusă = pământ) cu sensul de “conaţional”, dar tradus irezistibil prin “pământean” sunt un deliciu şi îmbracă întregul story în umor, deşi în esenţă este tragic.”
Arcadie Rusu, realizatorul spectacolului de dans contemporan Nesomn, este coregraf, regizor, performer, născut în Republica Moldova şi absolvent al Facultăţii de Coregrafie de la UNATC din Bucureşti. Din 2007 este membru al “Gigi Căciuleanu Romania Dance Company”.
În anul 2011 participă la danceWEB scholarship, în urma unui wild card oferit de Asociaţia 4 Culture, în cadrul proiectului Jardin d’Europe.
În 2012 este câştigătorul rezidenţei Attic Arts, ICR Londra, în care creează spectacolul Haunted Devotion, prezentat la Cultural Olympiad, realizat în colaborare cu: English National Ballet, ICR London, Big Dance Festival, Opera Holland Park, Asociaţia 4 Culture.
Spectacole: Hunted Devotion (Opera Holland Park, London, Big Dance Festival), Nesomn (Centrul Naţional Al Dansului), Proces cu uşile închise(Ateneul Român), Crazy Stories in The City şi Promised Land (Teatrul Foarte Mic).
Premii:
Mind Control – Premiul pentru cel mai bun spectacol de coregrafie la Gala absolvenţilor UNATC
Dansatori în Nesomn: Ioana Marchidan, Judith State, Galina Bobeicu, Elisabeta Mihai, Ştefan Lupu, Arcadie Rusu
Durata: 50′
„Suntem neobosite forme de vis, proiectăm, generăm vise, le trăim pentru noi, pentru alţii, alţii le trăiesc… Le trăim şi pentru cei despre care zicem că nu mai sunt, la fel cum şi ei le trăiesc pentru noi.
Visele sunt forme complexe prin care trecem continuu, în care nu există nici un fel de delimitare raţională. Sunt multitudinea de dimensiuni din care facem parte. Sunt vieţile pe care le-am avut, formele prin care am trecut, sunt ceea ce nu se va sfârşi niciodată“.
Teatrul Eugène Ionesco, Chişinău
IOSIF ŞI AMANTA SA
de Val Butnaru
Regia: Petru Vutcărău
Decorul: Viaceslav Vutcariov, Costumele: Tatiana Popescu, Coregrafia: Dumitru Tanmoşan
Cu: Ştefan Bouroşu, Mihaela Strâmbeanu, Andrei Sochircă, Daniela Burlaca, Laurenţiu Vutcărău, Gheorghe Pietraru, Valeriu Pahomi, Dumitru Mamei, Denis Dimitriu, Emilian Creţu, Anatolie Guzic, Dan Melnic, Mihai Bordian, Cristian Perepeliuc, Ilie Nedeucu, Iulian Cujbă
Durata: 2h 15 min (cu pauză)
”Potrivit textului biblic, relația lui Iosif cu soția lui Potifar se încheie odată cu trimiterea lui Iosif la închisoare. După eliberare, el devine mare demnitar la curtea faraonului, dar nicăieri nu se pomeneşte nimic de femeia care l-a nenorocit. Este aproape imposibil ca cei doi să nu se fi întâlnit. În piesă se fac tentative imaginare ale unor «legături primejdioase». Chiar dacă Iosif, în repetate rânduri, încearcă din răsputeri să evite femeia fatală, ghicind viitorul în cupa sa, destinul nu poate fi înşelat. El repetă, implacabil, traseul supliciilor sufleteşti la care a fost sortit.”
Teatrul Eugène Ionesco, Chişinău
OSCAR ȘI TANTI ROZ
de Eric-Emmanuel Schmitt
Regia: Petru Vutcărău
Scenografia: Tatiana Popescu
Cu: Ala Menşicov, Ştefan Bouroşu, Laurenţiu Vutcărău, Andrei Sochircă, Inna Colbasiuc, Ştefania Vutcărău, Ana Jereghe, Dan Melnic, Maia Grosu-Gherasim, Olesea Sveclă, Irena Boclincă, Corina Butnaru, Mirabela Butnaru, Iuliana Vornicescu
Durata: 2h (fără pauză)
Oscar, un băiat de 10 ani, bolnav de leucemie, îşi petrece în spital ultimele 12 zile din viaţa sa. Chiar dacă nimeni nu are curajul să i-o spună în faţă, băiatul ştie că va muri, iar războiul lui împotriva tuturor izbucneşte inocent, pătimaş şi deznădăjduit. Singura care-i intră în voie este Tanti Roz, o infirmieră bătrână, neîntrecută în născocit poveşti moderne, adevărate lecţii de viaţă. Ea îi dă copilului ideea să trăiască fiecare zi ca şi cum ar fi zece ani şi-l învaţă să-i scrie epistole lui Dumnezeu ca să se simtă mai puţin singur. Aceste epistole sunt scrise într-un stil amuzant, copilăresc, însă deloc naiv. Sub expresiile jucăuşe se ascunde drama, iar durerea se revarsă printre rânduri. Întregul spectacol este un vârtej de emoţii amestecate: revoltă şi resemnare în acelaşi timp, regret, iubire, speranţă, durere, furie şi înţelegere. Toate acestea se manifestă de multe ori asupra persoanelor din jurul lui Oscar, însă adevăratul destinatar este de fapt destinul.