Teatrul Odeon are plăcerea să anunţe concertul
EMIL BÎZGĂ Jazz Orchestra
Invitat special A.G. Weinberger
vineri, 17 mai, ora 19.00
Considerat unul dintre cei mai buni trompetişti români, Emil Bîzgă s-a născut pe 23 iunie 1971, la Iaşi, într-o familie de muzicieni. Şi-a desăvârşit studiile muzicale în Bucureşti, la Conservator, locul în care a descoperit şi pasiunea pentru jazz.
Cu un master în trompetă clasică la Malmo, Suedia şi trompetă de jazz la Hanovra, Germania şi Universitatea Rutgers din New Jersey, Emil Bîzgă a colaborat îndeaproape cu artişti de renume precum Hakan Hardenberger şi Wynton Marsalis, care i-au definitivat stilul şi tehnica muzicală şi i-au incitat curiozitatea de a îmbina diverse categorii muzicale – muzica clasică, jazzul sau folclorul balcanic -, reuşind să aducă un element de noutate în arena muzicală internaţională. Stilul muzical al lui Emil Bîzgă se caracterizează printr-un amalgam de experienţe diverse alături de orchestre de muzică clasică sau de jazz, o mixtură de sunete contrastante, inedite pentru jazzul modern.
Cariera lui Emil Bîzgă cuprinde numeroase concerte solo, cele alături de Orchestra Niedersachen Jazz, Bucharest Radio Big Band şi Opera din Hanovra şi apariţii în cadrul numeroaselor festivaluri din ţară sau din străinătate, precum Festivalul de Jazz Richard Oschanitzky (Iaşi, România), Festivalul de Jazz Patras (Grecia), ZeitTon Festival (Viena, Austria), Festivalul Miles Davis (Cracovia, Polonia) sau Festivalul de Jazz de la Montreux (Elveţia). Renumitul trompetist a urcat pe aceeaşi scenă cu nume mari ale jazzului internaţional, Ray Charles şi Jimmy Cobb, iar în St. Petersburg a avut ocazia să încânte publicul prin colaborarea cu Vladimir Cosma, unul dintre cei mai cunoscuţi compozitori de muzică de film.
Bogata experienţă muzicală şi capacitatea de a se dedica muzicii, i-au conferit lui Emil Bîzgă o amprentă muzicală unică, recunoscută la nivel internaţional.
„Emil Bîzgă este unul dintre cei mai originali şi dinamici trompetişti care au apărut pe scena jazz-ului în ultimele decenii. Îmbinarea dintre muzica populară românească cu jazz-ul este irezistibilă. Cred că Emil este pe cale să se transforme într-un star al muzicii jazz, care în mod categoric va influenţa generaţiile viitoare de trompetişti.”
Jack Kleinsinger – Highlights in Jazz
A.G. Weinberger este un artist “crossover” de talie internaţională în cea mai bună tradiţie a stilului muzical al lui Eric Clapton, B.B. King, Van Morrison, Leon Russell, Zucchero – şi o prezenţă unică în peisajul muzicii de la noi.
În România nu se poate vorbi despre Blues fără acest muzician de excepţie. Eforturile sale de a promova cu zel misionar şi de a implementa acest gen în ţarǎ, dar şi atitudinea sa şi concepţia despre viaţă, despre ceea ce se numeşte Blues, îi conferă statutul de „punct de pornire” al acestei mişcări muzicale în România.
Orădean la origine, chitarist, vocalist, interpret la muzicuţă, producător şi realizator de emisiuni radio/tv şi producător de discuri, iniţiator al mişcării de cluburi, Weinberger este o autoritate incontestabilă în domeniu.
Supranumit Mr Blues al României, A.G. Weinberger deţine recordul în rândul artiştilor, atât în privinţa numărului de concerte susţinute într-un an: 107 concerte în 2008 şi 115 în 2009 (37.000 bilete vândute), cât şi pentru cele 28.000 de albume vândute, având cea mai ridicată cotă valorică atribuită unui album muzical românesc.
A compus de asemenea muzică de teatru, colaborând cu Teatrul de Stat Oradea la spectacolele „Omul care aduce ploaia” de R. Nash, “Yvona, Principesa Burgundiei” de W. Gombrowicz, „Cenuşăreasa”, „Ivan Turbincă”; Teatrul de Stat Arad la „Aceşti îngeri trişti” de D.R. Popescu;
„Blues al Tatălui Moarte” de Allan Ginsberg, Jacques Prevert (iniţiativă particulară); Teatrul L.S. Bulandra la „Patul lui Procust” de Camil Petrescu; MorgenBerger – “De la Muntele Sinai la Muntele lui Venus” – spectacol extraordinar cu Maia Morgenstern şi AG Weinberger.
Discografie
„Good Morning, Mr. Blues”(1996). Primul album de Blues din România.
„Standard Weinberger” (1997). A obţinut premiul “Cel mai bun disc de jazz al anului ’97” oferit de revista “Actualitatea Muzicală”.
“Transylvania Avenue”(1999), înregistrat la Budapesta.
“Nashville Calling”(2006), înregistrat şi produs integral în SUA
“Guitar Man vol.1 & vol.2”(2008)
“Un chitarist foarte bun, dinamic.”
B. B. King
“Zelul de misionar pentru promovarea Blues-ului este evident în toate realizările sale muzicale.”
Revista “Big City Blues Magazine”, Detroit
“Muzică de clasă mondială, cu o aromă unică.”
Cotidianul “Las Vegas Review Journal”
“Este un extraordinar prieten şi un adevărat Bluesman.”
Son Seals
“Un chitarist excelent şi charismatic.”
Brian Spencer, Radio KUNV 91,5 FM, Las Vegas
“În muzica lui, există sinceritate şi o reală pasiune.”
Cotidianul “The Jonesboro Sun”
“Nume cu rezonanţă, cu o muzică bine cîntată, bine înregistrată, bine orchestrată, bine produsă.”
Bruce Iglauer – Casa de Discuri Alligator Records
“Este pur şi simplu un monument al tezaurului muzicii americane, Blues-ul.”
“Call Back Magazine”
În 2006 AG Weinberger este ales Membru Asociat în NARAS (National Academy of Recording Arts and Science) din SUA – organizaţie care decernează premiile Grammy.
În 2011 i-a fost conferit titlul “Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler”, la propunerea Ministerului Culturii, ca apreciere pentru cariera muzicală deosebită şi pentru eforturile constante de a descoperi şi de a promova noi talente.