MAGNETIC FIELDS
Coregrafia/Decorul: Massimo Gerardi
Muzica: Aoi Kita
Instalaţie foto: Antonio Cordenons
Dansatori: Mircea Andrei Ghinea, Ioana Marchidan, Vanda Ştefănescu, Judith State
Spectacole 2014:
– Heidelberg: Choreographisches Centrum, 31 august (avanpremiera)
– Köln: Alte Feuerwache, 3 Premiera / 4 / 5 septembrie
– Dresda: Hellerau – European Centre for the Arts, 8 / 9 octombrie
– Bucureşti: Teatrul Odeon, Sala Studio 15/19/23 octombrie, ora 19.30
Durata 1h
Preţul biletelor: 21,20 lei, 12,72 lei
O coproducţie: subsTANZ & DaDans
Subvenţionat de: Kulturamt Stadt Köln, Amt für Kultur und Denkmalschutz Landeshauptstadt Dresden, Choreographisches Centrum Heidelberg
Parteneri: Teatrul Odeon Bucureşti, WASP Bucureşti, Institutul Cultural Român Bucureşti, Goethe Institut Bucureşti, Institutul Cultural Român Berlin, HELLERAU-European Centre for the Arts, Dresda
În MAGNETIC FIELDS diferite personaje încearcă să-şi trăiască propriul vis, în contrast cu universul închis al logicii umane, evocând în acest fel o doză de suprarealism. Ei încearcă în mod repetat să scape de o realitate pe care o neagă, din cauza exigenţei structurii ce li se impune: această realitate este o construcție rigidă, o grilă care îi obligă să urmeze anumite mișcări, acțiuni sau moduri de a fi. În spectacol un dispozitiv simbolic le permite să ia o pauză și să evadeze într-o situație în care se simt în viață și, mai presus de toate, ei înșiși. Acest lucru devine, de asemenea, un moment de creație în opoziție cu aranjamentul din existența lor structurată. Astfel, toată lumea îşi poate proiecta lumea proprie, un artefact, și să îi implice pe ceilalți ca într-un cadru. Au loc creații neobosite, dezvoltări și suprapuneri de realități individuale / vise . O paralelă cu societatea actuală, cu cursa ei pentru păstrarea diferitelor structuri ale puterii economice și politice, care, practic, sunt artefacte. MAGNETIC FIELDS, conceput iniţial ca o oportunitate de a crea un paradis propriu, degenerează într-o confuzie distopică de stări de spirit: soluția ar putea fi distrugerea şi reluarea de la capăt.
MASSIMO GERARDI – coregraf
S-a format ca dansator în Udine şi Reggio Emilia (I) şi a fost angajat ca dansator la Teatro Comunale di Firenze, Aterballetto, Stadttheater Augsburg, Teatro la Fenice-Venezia, Staatstheater Nürnberg, Theater Dortmund, Landestheater Linz şi Staatstheater Oldenburg, performând în coregrafii de William Forsythe, Rui Horta, Jacopo Godani, Gregor Zöllig, Martin Stiefermann, Birgit Cullberg, Amanda Miller, printre alţii. A câştigat premii la competiţii coregrafice din Florenţa, Treviso, Düsseldorf şi Hanovra şi a primit burse pentru studii coregrafice la Icelandic Ballet, Nederlands Danstheater, Göteborg Balletten şi Komische Oper Berlin. Ca şi coregraf independent a lucrat pentru Theater Kiel, Staatstheater Oldenburg, Theater Stralsund/Greifswald, Theater Aachen, Theatre de S. Quentin en Yvelines, Teatrul Odeon din Bucureşti (Depeche Dance), Stadttheater Giessen ş.a. A fost invitat la mai multe academii de teatru şi dans ca profesor de balet şi dans contemporan. Până în 2012 a fost co-director al “movingtheatre.de/tanz” din Köln: două dintre producţiile sale realizate la această companie au primit Premiul de Teatru Dans din Köln. A fost profesor universitar la Hochschule für Musik und Tanz din Köln şi la Palucca Hochschule für Tanz din Dresda. După ce a fost maestru de balet invitat la Internationaal Danstheater din Amsterdam şi la Theater Heidelberg, în prezent este coregraf şi profesor independent.