marţi, 18 octombrie, ora 20.30, la Sala Studio a Teatrului Odeonspectacolul AALEEF – Taoufiq Izeddiou al Companiei Anania (Maroc)
Spectacolul este invitat de către Căminul Cultural în cadrul programului ”Zilele strâmbe”.
Aaleef
Coregrafie și interpretare: Taoufiq Izeddiou│Cu: Le Maâlem Adil Amimi│Sunet: Guy Raynaud│Lumini: Taoufiq Izeddiou
Producție: Cie Anania│Coproducție: Bonlieu Scène Nationale Annecy, Centre National de la Danse Pantin, Centre Chorégraphique National Tours, Centre Chorégraphique National de Caen Basse-Normandie, la Mission Départementale de la Culture Aveyron, MJC Rodez, Institut Français, Service de Coopération et d`Action Culturelle de l`Ambassade de France Rabat
Durata spectacolului: 1 h
Preț bilete: întreg 21,20 lei, redus 12,72 lei
Spectacolul va fi urmat în 19, 20 şi 21 octombrie de un atelier de dans contemporan şi ritual Gnawa susținut la subRahova de coregraful Taoufiq Izzediou și muzicianul Adil Amimi.
Aaleef în arabă înseamnă eu mă rotesc şi în acelaşi timp evocă aleph, prima literă a alfabetului. Taoufiq Izzediou marchează prin aceasta momentul de iniţiere şi de incertitudine care însoţeşte negreşit perpetua strădanie de a se cunoaşte pe sine şi de a-şi consemna istoria personală. “Sunt plin de mânie. Energia mea este în acelaşi timp năvalnică, inteligentă, domoală, controlată, obosită, epuizată, reţinută… Sunt oare marocan sau african? Sunt din zona Mediteranei ? Sunt arab sau sunt un cetăţean al lumii?” Problema propriei identităţi îl chinuie asemenea unei răni deschise. Drept urmare, artistul a elaborat un spectacol solo reflectând lupta zilnică pe care o presupune o existenţă dedicată dansului contemporan în Maroc şi decizia de a adopta o formă de artă care, în încercarea inerentă de a identifica un “alt” corp, ne confruntă cu istoria noastră personală, familială şi cu istoria naţională oficială, ne plasează între tradiţie şi modernitate. Împreună cu interpretul de muzică tradiţională Gnawa Maâlem Adil Amimi şi cu inginerul de sunet Guy Raynaud, el pune la punct, într-o atmosferă copleşitoare, o adevărată călătorie prin memorie în încercarea de a spune din nou „eu”.
Taoufiq Izeddiou a făcut box, teatru și arhitectură înainte să ajungă în mod natural la dans. Instruit între Franţa şi Maroc, întâlnirea sa cu Bernardo Montet este determinantă, fiind urmaţi de 8 ani de colaborări. În 2001 Bernardo Montet îi încredințează Danse nord, un solo de Susan Buirge, a cărui custode devine și pe care are datoria de a-l transmite mai departe. Dansează în creații semnate de Bernardo Montet (O.More în 2001, Parcours 2C(vobiscum) în 2004 și Apartae în 2008), iar în paralel îşi continuă lupta pentru promovarea dansului în ţara sa natală, Maroc. În 2001, susținut de Bouchra Ouizguen şi Said Ait El Moumen, crează prima companie de dans contemporan din Maroc, numită Anania. În 2003 organizează prima structură de formare în dansul contemporan: Al Mokhtabar în Marrakech. Cele 7 creaţii ale sale sunt remarcate pe cele mai mari scene europene, cum ar fi World Theater 2004/2005 în Olanda, Montpellier Danse 2006, Rencontre Choregraphiques din Seine-Saint-Denis 2008. Ultima sa piesă, Aataba, este în prezent în turneu în Africa, Europa şi America Latină. De 5 ani, împreună cu compania Anania, organizează Festivalul Internaţional de Dans Contemporan On Marche din Marrakech. În 2007 obţine diploma de stat în dans contemporan.
Adil Amimi este urmaş al uneia dintre marile familii Gnawa din Essaouira, fondată în urmă cu mai bine de 200 de ani. A fost crescut într-un mediu de muzicieni şi de tradiţii. Interpretează la instrumentul de percuţie Qraqeb, cât şi alte tobe, intrumentul cu coarde Guembri, cântă şi dansează.
La vârsta de 15 ani Adil devine membru al renumitului ansamblu Maâlem Hajoud Soudani în cadrul căruia interpretează la Qraqeb, castagnete de metal şi ca dansator. La moartea lui Maâlem Hajoud, în 1997, devine membru al ansamblului Maâlem Mohamed Gania, maestru incontestabil al Gnawas din Essaouira. În 2000 devine Maâlem (maestru) în repertoriile Souiri şi Gharbaoui. Începând cu 1995, Maâlem Adil Amimi participă cu succes la festivaluri din străinătate şi din Maroc, în special cel din Essaouira. Între 2002 şi 2006 participă ca muzician la turneul spectacolului O.More de Bernardo Montet, adaptare a tragediei Othello de Shakespeare. În paralel cu grupul său Gnawa, creează în 2008 grupulGnawa Mogador Fusion.
Partenerul principal al Căminului Cultural este Fundatia ERSTE.
www.caminulcultural.ro