libretul de JOE MASTEROFF
după piesa lui John Van Druten și povestirile lui Christopher Isherwood
Muzica JOHN KANDER
Versurile FRED EBB
Sally Bowles – Ioana Mărcoiu
Maestrul de ceremonii – Mihai Smarandache
Clifford Bradshaw – Silvian Vâlcu
Fraulein Schneider – Gabriela Popescu
Herr Schultz – Ionel Mihăilescu
Fraulein Kost – Antoaneta Zaharia
Ernst Ludwig – Eduard Trifa
Trupa de la Kit Kat Club
Rozi – Meda Victor
Frenchie – Maria Alexievici
Lulu – Cristina Danu
Texas – Anca Florescu
Bobby – Vlad Bîrzanu
Viktor – Cezar Antal
Max – Marian Lepădatu
Marinarul, nazistul – Relu Poalelungi
Moment Two Ladies (Cu două): Meda Victor / Maria Alexievici, Vlad Bîrzanu / Cezar Antal
Solo Married (Nuntă): Cristina Danu / Anca Florescu
Solo Maimuța: Cristina Danu / Anca Florescu
Orchestra:
Mihai Murariu, pian; Andreea Archip, pian; Robert Magheti / Andrei Paraschiv, tobe; Florian Nicolau, bas; Alex Avramovici / Gugu Bogdan, clarinet; Robert Preduț, saxofon; Alexandru Moraru, trombon; Silviu Groaza / Iulia Groaza, trompetă
Regia, coregrafia, costumele – RĂZVAN MAZILU
Decorul – Sabina Spatariu
Light design – Costi Baciu, Ștefan Ioșca
Traducerea textului – Carmen Stanciu
Traducerea songurilor – Alex Ștefănescu
Pregătirea și direcția muzicală – Maria Alexievici
Concept make-up – Ioana Roman
Asistent coregrafie – Monica Petrică
Asistență costume, accesorii: Coven Ground (Raluca Aionițoaie, Remus Gabor)
Asistent scenografie – Andrei Șova
Managementul orchestrei – Corina și Alexei Țurcan
Corepetitori – Maria Alexievici, Andreea Archip, Mihai Murariu
Regia tehnică: Dan Iosif
Festivalul Internațional de Teatru de la Sibiu, 27 iunie 2022
Răzvan Mazilu – Premiul Special Uniter pentru dezvoltarea musicalului în România, 2022
Gabriela Popescu – Premiul Uniter pentru Cea mai bună actriță în rol secundar, pentru rolul Fraulein Schneider, 2022
Durata spectacolului: 2h 50′
Foto de Andrei Gîndac
Extrase de presă
Un spectaculos cabaret tragic-comic pe scena Teatrului Odeon
Uneori văd lumea, umanitatea, ca pe o mare petrecere în care oamenii râd, cântă și dansează exorcizându-și grijile; o petrecere pusă la cale, simțită, trăită în ciuda durerii, a tristeții, a condiției noastre tragice, a absurdului existențial. În ciuda unui mare Rău ce poate lua chipul unui război mondial sau al unui altfel de război, o pandemie.
Dedic acest spectacol memoriei actriței Oana Ștefănescu.
Razvan Mazilu
În această declarație cred că este cuprins tot ceea ce Răzvan Mazilu a intenționat și a reușit să realizeze cu cea mai recentă premieră a Teatrului Odeon din București, musicalul CABARET. Un spectacol plin nu doar de strălucire ci și de miez, un tablou glamour în care însă, murdăria ascunsă sub preș, răzbate ușor la suprafață, două ore în care râdem și ne întristăm după cum ne indică bagheta magică a dirijorului… La toate acestea adaug performanța actoricească ce poate fi apreciată doar în superlative.
Cristina Sârbu – romania-muzical.ro
Cabaret de Răzvan Mazilu: un musical cu profunzime și culoare vine pe scena de la Teatrul Odeon
Prima oară când am văzut musicalul „Cabaret” live, eram studentă la Londra, în 2008, si abia descopeream ideea de musical.
Iubeam filmele musical, dar cu experiența lor live, pe scenă, abia mă familiarizam și eram îndrăgostită de atmosferă, de energia teatrelor londoneze, de tot…
La momentul respectiv, nu am mai găsit decât loc la balcon, la Upper Circle adică, și țin minte că era și o notă specială că acele locuri nu sunt recomandate celor cu rău de înălțime.
Diana Cosmin – finesociety.ro
La teatru? Nu, sigur, nu. Ai intrat într-o altă dimensiune a timpului, iar locul este exact cel în care Creatorul de lumi a vrut să fii. Te înțeapă pe limbă gustul șampaniei, atingerea mătăsurilor îți dă fiori, te lași într-o plutire amețitoare, vrei să iubești liber și adânc, prezentul își doarme somnul de veci îngropat în nepăsarea ta egoistă, trimiți la culcare îngerii moralizatori, dracii se pitesc și ei prin nori de dantele, aiurezi lucid, înțelegi abulic cum că „lumea este o reprezentare”, singurul viu, din carne și lacrimi ești TU, singura realitate care există este ea pe care o văd ochii tăi. Adevărul pur și violent se mestecă greu, îți dă o putere terifiantă și obrăznicia de a fi unic. Se ridică în fața ta, în fața minciunilor încălțate cu botine șchioape și a valorilor cu straie găurite, cortina
Alina Maer – scenesicuvinte.ro
Te îndrepți către teatru, ușor ca un fulg, în pași de dans, uitând pentru o clipă de tot ce te înconjoară. Pentru mine, acest rendez-vous emoțional e în sine un act de bucurie.
Ajung la premiera Odeonului, Cabaret, puțin sceptică. Mă gândesc pentru o fracțiune de secundă, ce ar putea aduce nou Răzvan Mazilu, la un spectacol cult, jucat de zeci de ori pe Broadway, ca să nu mai introducem în discuție strălucitul film al lui Bob Fosse, cu Liza Minnelli!
Șterg imediat aceste gânduri parazite și revin la stația de grație, aceea a spectatorului candid, cu mintea și sufletul deschise. Intru imediat în atmosfera spectacolului și pentru două ore mă las în mâinile actorilor, cânt, dansez, reflectez, trăiesc.